Громадське обговорення проекту Стратегії сталого розвитку та інституційного реформування лісового та мисливського господарства

Державне агентство лісових ресурсів України виносить на громадське обговорення проект Стратегії сталого розвитку та інституційного реформування лісового та мисливського господарства України на період до 2022 року.

Проект розроблений фахівцями лісової галузі, науковцями, експертами, із залученням представників Громадської ради на основі проекту Голови Державного агентства лісових ресурсів Христини Юшкевич (завантажити).

Проект Стратегії містить загальні положення, охарактеризовує сучасний стан лісового та мисливського господарства, визначає ключові проблеми, мету, стратегічні цілі та принципи реформування, пріоритетні напрями досягнення цілей, інструменти реалізації, фінансове забезпечення, очікувані результати, моніторинг та оцінку ефективності впровадження.

Реалізація положень Стратегії сприятиме забезпеченню сталого розвитку й управлінню лісовим та мисливським господарством у лісах усіх форм власності, покращенню системи управління лісовим господарством, вдосконалення структури лісогосподарських підприємств, створення дієвої системи контролю за веденням лісового господарства, забезпечення соціального захисту лісової охорони при виконанні службових обов’язків, збільшенню площі лісів держави, збереженню біорізноманіття та невиснажливого лісокористування, задоволенню потреб суспільства в лісових ресурсах, створенню більш сприятливих умов для розвитку підприємництва, створенню нових робочих місць, зменшенню загрози деградації земель, зростанню частки продукції лісового господарства у валовий внутрішній продукт, забезпеченню зайнятості та соціальної захищеності працівників лісового сектору; зростанню інвестицій у лісову галузь, а також гармонізації норм ведення лісового господарства України до відповідних критеріїв Європейського Союзу.

Пропозиції та зауваження просимо надсилати на адресу: 01601, м. Київ, вул. Ш. Руставелі, 9-a (Державне агентство лісових ресурсів України) або на електронну пошту: lis_reforma@ukr.net

Проект Стратегії сталого розвитку та інституційного реформування лісового та мисливського господарства України на період до 2022 року

 

 Проект Розпорядження КМУ

 

 

Пояснювальна записка


10 Коментарів “Громадське обговорення проекту Стратегії сталого розвитку та інституційного реформування лісового та мисливського господарства

    • popkov сказав:

      Документ пустой и вторичный (составлен из фраз “надерганных” из работ разных авторов и из разных документов). Это обычно и все привыкли,…но есть одна странность… Разработка, вынесение на обсуждение и тем более подача в Кабмин документов, стратегии и иных документов, определяющих лесную политику, не является прерогативой Гослесагентства: это функция Минагрополитики и Минприроды… Такое впечатление, что вокруг леса, уже в самом скором будущем будут разворачиваться   “игры престолов” местного значения…

  1. OLEG Lystopad сказав:

    Насторожує, що такий важливий документ виноситься на обговорення у “мертвий” сезон, коли чимало можливих його критиків у відпустках. За законом на громадське обговорення подібних документів дається лише місяць.

    І є питання до юристів: чи буде ця норма закону (про терміни публічного обговорення та про првочинність враховування результатів) працювати у данному випадку? Адже ДАЛР не має права виходити з такими документами офіційно, оскільки це – повноваження МінАПП? Цікаво , що думають з приводу цієї колізії у самому профільному міністерстві.

  2. OLEG Lystopad сказав:

    Переплутали ціли та заходи і механізми.

    Еколог і математик Андрій Демиденко висловив на ФБ думку, щодо грубих помилок, допущених при написанні документа:

    “1. Перші три цілі – це не цілі, а заходи і механізми, які не можуть бути цілями справжніх управлінців спільним ресурсом. 

    2. Ну а мета – чудове саморазоблачение, “створення умов … для розвитку господарства”… яке після розвитку підтримає стале управлінняВсе з ніг на голову. Увесь світ прийшов до висновку, що стале управління необхідне саме тому, що розвиток господарства завів у глухий кут, де відновлюваних ресурсів не лишилося. А не навпаки!!!! А тут у нас досі мічурінці окопалися. Дустом їх посипати чи шо”?

    Нагадаю, що у наведеному документі про цілі і мету сказано таке: “Метою Стратегії є створення організаційно-економічних умов для ефективного розвитку лісового та мисливського господарства шляхом підтримки та забезпечення сталого лісоуправління.

    Основними цілями Стратегії є:
    1) Удосконалення нормативної бази лісового та мисливського господарства з врахуванням сучасних умов та європейського досвіду.
    2) Удосконалення моделі та механізмів державного управління у сфері лісового та мисливського господарства, розвиток інституційної бази.
    3) Запровадження дієвих механізмів прийняття управлінських рішень з метою запобігання корупційних схем….”

  3. юрій сухий сказав:

    Радує те, що нарешті виробництво і контроль мають розділитися.Щодо посилення санкцій за лісопорушення- це шлях в нікуди, бо ніколи силовими методами їх перемогти не вдавалося. Тут треба підходити з точки зору ефективності економіки при дотриманні екологічних і соціальних норм.Щодо ДЛО- вона ж має статус правоохоронного органу, а по суті низові її працівники не випускають бензопилу з рук і не склали жодного протоколу. Навіщо це окозамилювання?Створити відокремлений від лісгоспу підрозділ і кваліфіковані кадри будуть тримати ситуацію під контролем, взаємодіяти в новоутвореними ОТГ,МВС. Провести стандартизацію лісопродукції,припинити цю ганьбу, коли пиловник іде за кордон як дрова,,тут ще виникає питання експертного заключення-треба інститут спеціалістів-експертів…
    Надзвичайно важливі земельні питання, але в мене визиває сумнів декларування в п.5 проблем необхідність оформлення лісгоспами прав на землі ДЛФ, адже це приведе до фінансових витрат,при цьому гроші з однієї державної кишені перекладуть в другу, а чи зрозуміє народ, що вже земля “лісхозна”А як тоді впишеться “Народу належать всі природні багатства”,в той час коли знайдуться директори і вищі керівники, що огородять певні ділянки лісу, ?
    Тут по кожнму пункту можна дати своє бачення людям зі стажем роботи та бажанням покращити лісову галузь і сам ліс. За місяць провести обговорення в повній мірі- нереально, а по великому рахунку Стратегія викликає надію в разі її схвалення на краще.Тепер потрібно конкретика за кожним пунктом напрямку розвитку.-Поможем?!

    • OLEG Lystopad сказав:

      Дякую, Юрію, за розгорнутий коментар. Якщо матимете можливість висловитися щодо кожного з пунктів детальніше – це буде важливим внесном у обговорення. навіть якщо наші “генерали” це впишуть ці поради у остаточний варіант. Але правда усе одно дорогу проб’є.

      Щодо прав на землю, то на мою думку усе ж треба їх оформлювати, особливо з огляду на децентралізацію.

  4. Popovich_Pavel сказав:

    Під час реалізації Стратегії необхідно дотримуватися таких принципів:
    1) Ліси, як об’єкти права власності українського народу, не можуть бути надані у концесію та оренду.
    2) Традиційне для України комплексне ведення лісового господарства дозволяє забезпечувати різноманітні функції, безперервне надання суспільству технічних, лікарських та інших продуктів лісу та послуг.
    3) Кінцевим етапом ведення лісового господарства є заготівля деревини з реалізацією заготовленої продукції.
    4) Збереження державної структури управління лісовим господарством є запорукою примноження лісів і лісових ресурсів на довгострокову перспективу, забезпечення їх життєздатності та біорізноманіття.

    Принципи, до яких є зауваження:
    1. Тимчасове коротко і довгострокове користування лісами не відрізняється від оренди.
    2. Не дозволяє. Цей пункт прямо брехливий і відповідно шкідливий.
    Наголовніше. 3. Нарешті прямо сказано про мету ведення лісового господарства. Наполовину вже зараз брехливий і шкідливий принцип. Все полезахисне лісорозведення, більшість лісів Півдня і Сходу не відповідає цьому принципу. Сюди ж гриби ягоди рекреація. Необхідно прирівняти всі продукти лісу, відмовитись на рівні термінологій від понять головне користування, проміжне, побічне. Всі користування рівноправні. Кінцевим етапом є гроші на рахунку, незалежно від равлізації чого, вони отримані: деревина, рекреація, екосистемні послуги, гриби, ягоди, плоди, соки. Наукова інформація. І їх найрізноманітніше поєднання. ГЕТЬ РОЗРАХУНКОВІ ЛІСОСІКИ, окрім як на плантаціях.
    4. Структура власності на лісовий фонд 50/25/25 приватна/муніципальна/державна. Відповідно приватні заповідники (привіт барону Фальц-Фейну) закзники, заповідні урочища. Ну і структура управління відповідна.

    • OLEG Lystopad сказав:

      Щодо приватних заповідних територій – питанян цікаве, але спірне. Досвід РЛП “Трахтемирів” свідчить, що за наявного стану законодавства, правоохоронної та судової системи, це загрожує перетворитися суто на чергові панські полювання.

  5. Popovich_Pavel сказав:

    Більше заповідників, хороших і різних. Почати можна з невеликих, за площею з легким заповідним режимом, з незалежною сертифікацією, повернутися до концепції екологічної мережі. Чим більше, тим краще. Звичайно з часом 98% цих “заповідників” припинять своє існування, але свою роль вони зіграють. І все це за кошти саміх власників землі.

Залишити коментар