Чий ліс після сплати збитків лісогосподарського виробництва?

Домашня сторінка Форуми Лісове господарство Чий ліс після сплати збитків лісогосподарського виробництва?

Viewing 7 reply threads
  • Автор
    Записи
  • #83369

    Андрій 2017
    Participant

    ТОВ вилучає земельну ділянку в Лісгоспі. проведений акт технічного обстеження лісової площі. зроблені обрахунки збитків лісогосподарського виробництва. робляться відповідні проекти і т.д. хто стає власником лісу (деревини) після того як ТОВ сплатить збитки лісогосподарського виробництва? чи зможе ТОВ потім реалізувати цю деревину або використати для власних потреб? які нормативні акти це регулюють? дякую.

  • #83370

    +1. Тоже интересно.

  • #83533

    Андрій 2017
    Participant

    ТУТ є хто живий??

  • #83553

    Forester
    Participant

    Непряма відповідь у статті 58 Лісового кодексу. Для вирубування необхідне рішення органу, що прийняв рішення про зміну цільового призначення, щодо збереження або вирубування дерев та про порядок використання одержаної при цьому деревини.

  • #83559

    StorchousOLEG
    Participant

    Пане Андрій !

    Стосовно причинного зв’язку між сплатою втрат л/г виробництва та можливістю вирубки дерев на ділянці.

    Сам факт сплати втрат лісогосподарського виробництва (ст. 207 ЗК України) не є підставою для виникнення права власності на земельну ділянку, і як наслідок – права проведення власником вирубки дерев на вказаній ділянці.
    Відповідно до ст. 20 ЗК України, зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Аналогічні положення містяться у ст. 57 Лісового кодексу України.

    На підставі п. 4 постанови Кабінету Міністрів України №1279 від 17.11.1997 року, відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов’язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок.
    Згідно ст. 126 ЗК України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
    Відтак, майбутній власник земельної ділянки – юридична особа – ТОВ має зареєструвати право власності, і лише після цього реалізувати своє право (можливе !) на проведення рубки лісонасаджень. Цей момент є дуже важливим, тому і звертаю Вашу увагу.

    Стосовно правових підстав розпорядження деревиною.

    Згідно ст. 70 ЛК України, у разі здійснення будівельних та інших робіт на лісових ділянках заготівля деревини проводиться тими громадянами та юридичними особами, яким надано земельні ділянки для таких цілей, якщо в рішенні про надання земельної ділянки не передбачено інше.
    Статтею 58 ЛК України зазначається: У разі зміни цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання в цілях, не пов’язаних з веденням лісового господарства, органи, що приймають таке рішення, одночасно вирішують питання про збереження або вирубування дерев і чагарників та про порядок використання одержаної при цьому деревини.
    Таким чином, у розпорядженні ОДА, на підставі якого буде вилучена відповідна земельна лісова ділянка із користування лісгоспу і передана у приватну власність певному ТОВ має бути вказаний ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ одержаної при цьому деревини. До речі, ТОВ може письмово нагадати про цей правовий нюанс на стадії землевпорядної експертизи, чи взагалі – до ухвалення розпорядження ОДА, аби не мати потім проблем через неуважність чиновників.

    Чи видавати власнику земельної ділянки «ТОВ» самому собі спеціальний дозвіл – лісорубний квиток на проведення вирубки (якщо вона дозволена розпорядження ОДА) ? Як на мене, це питання досить слизьке. З одного боку, згідно ст. 373 Цивільного кодексу України, право власності на земельну ділянку поширюється на поверхневий (грунтовий) шар у межах цієї ділянки, на водні об’єкти, ЛІСИ, багаторічні насадження, які на ній знаходяться, а також на простір, що є над і під поверхнею ділянки, висотою та глибиною, які необхідні для зведення житлових, виробничих та інших будівель і споруд. Власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення. Власник земельної ділянки може використовувати на свій розсуд все, що знаходиться над і під поверхнею цієї ділянки, якщо інше не встановлено законом та якщо це не порушує прав інших осіб. На підставі ст. 10 Закону України «Про рослинний світ», не потребують дозволу на спеціальне використання природних рослинних ресурсів: власники земельних ділянок, на яких знаходяться об’єкти рослинного світу, крім тих, що занесені до Червоної книги України та Зеленої книги України.
    Таким чином, можна тлумачити, що власник земельної лісової ділянки – ТОВ вправі зрубати та використати заготовлену деревину на свій розсуд і без лісорубного квитка. Але не рекомендую це робити, з огляду на приписи п. 2 Прикінцевих положень ЛК України, відповідно до якого інші закону діють тій частині, що не суперечать ухваленому у 2006 році Лісовому кодексу.
    Звертаю увагу, що у ст. 57 ЛК йдеться про заготівлю деревини як виду спеціального використання лісових ресурсів. Тому логічним буде оформлення власниками ділянки лісорубного квитка на заготівлю деревини (на підставі відповідного розпорядження ОДА, де доручена ), навіть з огляду на те, що такий власник (ТОВ) не займається веденням лісового господарства.

    Приміром, у цій господарській справі (прокурор нарахував 3 млн. шкоди за незаконну рубку дерев власником вилученої лісової ділянки, яка проведена ним на підставі виданого ним же лісорубного квитка) – http://reyestr.court.gov.ua/Review/14431304 – суд не погодився та аргументовано визнав дії власника ділянки правомірними. Зокрема, власник земельної ділянки у цій справі попередньо отримав письмове погодження на вирубку від державних органів, і лише потім оформив лісорубний квиток (бланк придбав у лісгоспі) та провів вирубку дерев під власне будівництво.
    Сподіваюсь, що якось допоміг у цікавлячому Вас питанні.

    Удачі,
    Олег Сторчоус

  • #83776

    Андрій 2017
    Participant

    Тема не закрита…

    Дякую за розгорнуту відповідь, пане Олеже!!

    Але хочу зазначити, що вона стосується (на мою думку) іншої ситуації = Ви описуєте обставини при яких, юридична особа має у власності земельну ділянку, на якій просто росте ліс.

    Дійсно тоді, на скільки я зрозумів, юр особа звертається до ОДА, отримує дозвіл на рубку, отримує лісорубний квиток (тут я не зрозумів сама юр особа собі видає лісорубний квиток, чи має отримати у відповідному лісгоспі??), наймає організацію щодо рубки деревини, а потім у Вашому випадку використовує у власних потребах.

    В наш інша ситуація:

    ТОВ вилучає земельну ділянку в Лісгоспі – це робиться через проект КМУ.

    проведений акт технічного обстеження лісової площі.

    зроблені обрахунки збитків лісогосподарського виробництва.

    робляться відповідні проекти щодо передання цієї земельної ділянки в оренду і т.д.

    згідно ст 58 ЛК, У разі зміни цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання в цілях, не пов’язаних з веденням лісового господарства, органи, що приймають таке рішення, одночасно вирішують питання про збереження або вирубування дерев і чагарників та про порядок використання одержаної при цьому деревини.

    тому я прошу підказати, коли і ким надається (затверджується) порядок використання одержаної при цьому деревини – іншими словами чий ліс стає після сплати втрат, передачі землі в оренду для ТОВ??

    чекаю на відповідь

  • #83778

    Андрій 2017
    Participant

    і на які (хоча б приблизно) можуть зіслатися державні органи, при вирішенні питання щодо предання деревини. оскільки, я логічно думаю, що якщо тов заплатить лісові втрати, то ліс (деревина) АВТОМАТИЧНО мав би перейти у власність ТОВ. і не думати про якийсь порядок….. буду вдячний за конструктивну відповідь

  • #83956

    Popovich_Pavel
    Participant

    Після зміни цільового призначення із земель лісового фонду на інше цільове призначення, ліс, як угіддя зникає. Ліс в розумінні Лісового кодексу – “Ліс – тип природних комплексів (екосистема), у якому поєднуються переважно деревна та чагарникова рослинність з відповідними ґрунтами, трав’яною рослинністю, тваринним світом, мікроорганізмами та іншими природними компонентами, що взаємопов’язані у своєму розвитку, впливають один на одного і на навколишнє природне середовище.” Ні, як екосистема він як був, так і залишився. Однак юридично це дерева і чагарники, в результаті вирубування яких, утворюється деревина. Лісовий кодекс тут не діє. Тому органи, що приймають таке рішення (рішення про зміну цільового призначення), одночасно вирішують питання про збереження або вирубування дерев і чагарників та про порядок використання одержаної при цьому деревини. Якщо КМУ, то КМУ. Лісорубний квиток непотрібний бо немає лісових ресурсів і лісу, є просто дерева і чагарники, та утворена “післярубочна” деревина. Якщо в рішенні нічого не має, можна звернутися за розясненням.

Viewing 7 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.